Amennyiben megszűnik a napelemes rendszere és az Internet hálózat közötti kapcsolat, az a legtöbb esetben még nem jelent problémát. Ilyenkor leggyakrabban arról van szó, hogy az invertere valamilyen okból nem tud kapcsolatba lépni a gyártó központi szerverével.
De ettől függetlenül termel a rendszer, csak a termelési és egyéb adatokat nem tudja online továbbítani.
Honnan tudja termel-e az invertere?
Ha az invertere alján lévő zöld led világít, akkor termel az inverter.
A kommunikáció helyreállításához kérem kövesse az alábbi lépéseket.
A problémák lehetséges oka
- Router hiba
- Inverter ki van kapcsolva
- Megváltozott a wifi hálózat
- Inverter illetve wifi kártyás probléma (Nagyon ritka eset!)
Router hiba
Indítsa újra a routerét.
Amennyiben ez nem oldotta meg a problémát kövesse a ”Megváltozott a wifi hálózat” pontban leírtakat.
Inverter ki van kapcsolva
Kapcsolja ki és utána be az invertert.
Kikapcsolás menete:
Az inverter alján lévő piros kapcsolót tegye 0 állásba.
Az inverter AC dobozában kapcsoljon minden kismegszakítót le illetve a forgókapcsolót állítsa OFF állásba.
5 perc után az AC dobozban kapcsoljon mindent fel, a forgókapcsolót állítsa ON állásba.
Az inverter alján lévő kapcsolót I vagy 1-es állásba.
Megváltozott a Wifi hálózat
Az inverter a Wifi hálózaton keresztül kapcsolódik az internethez és azon keresztül szolgáltat adatokat a gyártónak, illetve a monitoringot ellátó applikációnak.
Amennyiben megváltozik a Wifi hálózat jelszava, azt az inverternél is be kell állítani. Ellenkező esetben a régi jelszó segítségével nem tud a hálózatra csatlakozni.
Az új jelszó beállításához szüksége lesz a MySolarEdge mobil applikációra.
- Az applikációba jelentkezzen be felhasználónévvel és jelszóval.
- A beállításhoz szükséges egy mobiltelefon és az új WIFI elérési adatai. (Wifi hálózat neve, jelszó)
- Az inverter mellett állva nyissa meg az applikációt.
- Bal felső sarokban a 3 vonalra kattintva válassza a kommunikáció beállítását.
- Olvassa be az inverter jobb oldalán található QR kódot.
- Ezután az inverter alján lévő piros kapcsolót tartsa P állásba 3 másodpercig, majd engedje el.
- Ha ez sikerült, akkor be tudott lépni az inverter belső hálózatába.
- Itt el kell felejteni a korábban beállított WIFI hálózatot és ezután tudja beállítani az új WIFI-t.
- Ha ez sikerül, az app kiírja hogy WIFI SSID ok, valamint felvillan a kék led az inverteren és folyamatosan világít a zöld alatt.
Mellékelve egy videó a beállításról.
Amennyiben az invertere képernyővel (kijelzővel) van ellátva ez a módszer nem fog működni.
Ez esetben csak szakember tudja beállítani a helyszínen mert szét kell szerelni az invertert.
Ha nem megy a beállítás
A fenti leírások és a belinkelt videó alapján a Wifi beállítása az esetek nagy részében önállóan megoldható.
Amennyiben mégis szeretné, hogy kollégánk a helyszínen elvégezze Ön helyett a beállítást, úgy annak költségét itt tudja megnézni.